2 Ocak 2015 Cuma

Ben Deniz Adem


"Anlamını yitiriyor "şimdiki zaman"ın boşyüceliği,tarihin unutkan
sayfalarındaki mürekkep lekeleri" 
Murathan Mungan

13 Kasım
            Ben Deniz Adem. Kendi ekmeğinde, etliye sütlüye karışmayan bir babanın ve evde oturup komşularıyla dedikodu yapmaktan başka bir şey bilmeyen bir ananın üçüncü çocuğuyum. Yerine göre şen şakrak, yerine göre huysuz bir insanımdır. 22 yıllık yaşantımda ne çok şey gördüm ne çok şey yaşadım. Tek bildiğim babamın deyimiyle orda burda sürtmektir.
            Geçen gün Muhiddin abiden borç istedim. Mert adam, çıkardı verdi direk. Benden aldığı borçları bir kere geri vermişliği yoktur ama borç isteyince tek kelime etmeden çıkartır verir cebinde ne kadarı varsa. Gazete alacaktım, param yoktu. Bir tane değil ama, ne kadar gazete varsa hepsinden birer tane almaktı amacım. Yetmedi Muhiddin abiden aldığım borç. Bakkal Hüseyin'e yaz yarın getiririm dedim, yazmadı. Canı sağolsun. İki tane eksik oldu, varsın olsun ne yapalım. Neyimiz tam ki bu tamam olsun. Her neyse. Gazetelerimi alıp kahvede okumayı sevmem. Emekli amcalarım ve pek muhterem dedelerim dünyayı kurtarırken onları rahatsız etmek istemem çünkü. Hem şimdi tartışma filan çıkarsa ayırmak icap eder,ki tartışma da Allah'ın emri. Ben gazete okumaya başladım mı bir solukta bitirmek isterim bir de. Kapkaççı rüzgar olmasa geçer parkta okurdum ne güzel. Bir keresinde ne olacak okurum dediydim de iki tane gazetemi çaldıydı alçak rüzgar sadece üçüncü sayfayı yakalayabildim, şaka gibi. O günden sonra rüzgarlı havalarda parkta okumam gazetemi, gider evimde okurum. Ben de gazeteleri alır almaz geçtim evime. Başladım bir tanesine, soluksuz bitirdim hepsini. Tek gurur duyduğum özelliğimdir bu. Bitirdim bitirmesine de, keşke o gün okumasaydım hiçbir gazeteyi. Üç günlük yas ilan edilmiş, gazetelerin köşe yazılarının hepsinde bu olaydan, bu olaya neden olan sorumsuzluktan, yetkililerin hesap vermesi gerektiğinden vs. bahsediliyordu.Uçak düşmüş 275 kişi hayatını kaybetmiş. Yarın unutacakları şeyler için çok yaygara koparıyordu bu insanlar. Amaçları sadece rant sağlamak veyahut gösteriş yapmaktı vicdanı çürümüş toprak müsveddelerinin. Hiçbirini samimi bulmuyorum.Dedim ya her gün bütün gazeteleri okurum diye. 13 yaşımdan beri bütün gazeteleri okumaya çalışırım, vardığım tek kanı medyacıların sadece isim yapabilmek adına bir şeyler karaladıklarıdır.Bakın görün bir aya kalmaz bu konu da unutulur gider. Gazeteleri bitirdikten sonra koydum masamın üzerine ve dışarı çıktım. Etraftakileri umursamadan, sert omuz darbeleriyle milleti ite kaka ilerliyordum. Hepsinden, tüm insanlıktan iğreniyorum,nefret ediyorum.

29 Aralık
            Muhiddin abi 2 ay önce aldığı borcu ödedi hayret. Günlüğümü mü okudu nedir? Benim de biraz param vardı bugün.Muhiddin abinin de verdikleri eklenince bütün gazeteleri almaya param yetti. Şansıma o düzenbaz rüzgar da yoktu. Geçtim parka okumaya başladım gazetelerimi.Birisi karısını 14 yerinden bıçaklayıp çöp konteynırına attıktan sonra ateşe vermiş. Dışişleri bakanı Fransa kanalına konuşmuş,konuşmasından demeçler... Kuzey Kore'de eski başkan yeni seçimde yüzde yüz oy almış,maşşallah.Dünya devi evinde yenilmiş,çıkan taraftar olayların da 5 kişi yaralanmış, bu insanları anlamak çok zor. Beyoğlunda tüp patlamış 5 ölü 8 yaralı. Geçenlerde de uçak düşmüştü sanki. 2 ay önce miydi, üç ay mı? Yok ya o kadar uzun zaman olmadı sanki. Aman neyse ne...

"gözlerim çocukluk fotoğraflarında mı kaldı
yitirdim mi yoksa masumiyetimi" 
M.M

santo

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder